RT (formerly Russia Today)

RT, originally Russia Today, is a news and television network funded by the Russian government. It operates cable and satellite television channels directed to audiences outside of Russia as well as providing online content via a website and a YouTube channel in various languages, including Russian, English, French, German, Spanish and Arabic.

RT is a brand of TV-Novosti, an ‘autonomous non-profit organization’, founded by the Russian news agency, RIA Novosti, in 2005. During the economic crisis in 2008, the Russian Government, headed by Prime Minister Vladimir Putin, included ANO TV-Novosti in the list of core organizations of strategic importance in Russia.

RT is the winner of the Monte Carlo TV Festival Awards for best 24-hour newscast, and the only Russian TV channel to become a four-time finalist of the International Emmy Award for News.

RT has been called a propaganda outlet for the Russian government and its foreign policy. It has also been accused of spreading disinformation. The UK media regulator, Ofcom, has repeatedly found RT to have breached rules on impartiality, and of broadcasting “materially misleading” content. RT states that it merely offers a Russian perspective on global events.

Website : www.rt.com

Wikipedia : en.wikipedia.org/wiki/RT_(TV_network)