ScienceNewsline

ScienceNewsline is an online publication of the Newsline Foundation.

Newsline Foundation is a non profit organisation founded in Japan in 1999.

Newsline Foundation publishes news portals about science, technology, business and markets. Targeted at industry and educational experts, the news service has a global audience of decision makers, implementers and business professionals.

Website : www.sciencenewsline.com

RT (formerly Russia Today)

RT, originally Russia Today, is a news and television network funded by the Russian government. It operates cable and satellite television channels directed to audiences outside of Russia as well as providing online content via a website and a YouTube channel in various languages, including Russian, English, French, German, Spanish and Arabic.

RT is a brand of TV-Novosti, an ‘autonomous non-profit organization’, founded by the Russian news agency, RIA Novosti, in 2005. During the economic crisis in 2008, the Russian Government, headed by Prime Minister Vladimir Putin, included ANO TV-Novosti in the list of core organizations of strategic importance in Russia.

RT is the winner of the Monte Carlo TV Festival Awards for best 24-hour newscast, and the only Russian TV channel to become a four-time finalist of the International Emmy Award for News.

RT has been called a propaganda outlet for the Russian government and its foreign policy. It has also been accused of spreading disinformation. The UK media regulator, Ofcom, has repeatedly found RT to have breached rules on impartiality, and of broadcasting “materially misleading” content. RT states that it merely offers a Russian perspective on global events.

Website : www.rt.com

Wikipedia : en.wikipedia.org/wiki/RT_(TV_network)

Yonhap News Agency

Yonhap News Agency is South Korea’s largest news agency. It is a publicly funded company, based in Seoul, South Korea. Yonhap provides news articles, pictures and other information to newspapers, TV networks and other media in South Korea.

It was establised in December 1980. It is the only Korean wire service that works with foreign news agencies, and provides a limited selection of news on its website in Korean, English, Chinese, Japanese, Spanish, Arabic and French.

In 2003, the South Korean government passed a law giving financial and systematic assistance to the agency, to reinforce staff and provide equipment. The legislation also gave Yonhap News Agency the role of ‘promoting the country’s image’ to an international audience. The head of the Yonhap agency is usually affiliated with the government.

Website : english.yonhapnews.co.kr

Wikipedia : en.wikipedia.org/wiki/Yonhap